A The Sims 2 alapjátékban és még pár kiegészítő csomagban megismerhetünk egy-egy új, természetfölötti teremtményt. Most leírom, milyen paranormális simekkel találkozhatsz, illetve milyen tulajdonságaik vannak egyes lényeknek.
Szellemek
A simek, miután meghalnak, szellemekké válnak. A színük attól függ,hogy hogyan haltak meg, (bővebb info a Halálok modulban). Ha a simed telkén van eltemetve a meghalt sim (vagy az urnája), akkor a szellemek néha megjelennek esténként. A szellemek át tudnak menni a falakon, és felmennek a lépcsőkön is. Halálra tudják ijeszteni a telken élő simeket, és mozgatni tudják a tárgyakat.
Földönkívüliek
Amikor egy férfi simet elrabolnak, általában úgy jön haza, hogy terhes egy idegen babával. Az idegenek a legnormálisabb simek aparanormális simek között. Ugyanolyan szükségleteik vannak, mint a normális simeknek. Igazán csak a zöld bőrszínük és a fekete szemeik miatt különböznek.
A kaszás
Ha egy simed meghal, akkor eljön érte a kaszás. Hosszú fekete, csuklyás köpenyt visel és kezében egy kaszát tart. Ha a simed teljesítette életcélját, és platina életcélmutatóval hal meg, akkor ez az öltözet kiegészül még egy virágokból készült nyakláccal is.
Zombik
Az Egyetem kiegészítőben találhatóak meg. Amikor egy sim használja a 'Feltámaszt-O-Matát' és nem fizet eleget a feltámadásért, a halott sim zombiként fog visszatérni. A zombik nem öregednek, hacsak nem olyan tizenévesek, akik akkor mennek egyetemre. Soha nem tudnak meghalni idős korban, és nem szaporodhatnak. A zombik sántítanak és sóhajtó hangokat adnak ki.
Vámpírok
Az Éjszakák kiegészítőben találhatüak meg. A simek akkor válnak vámpírokká, amikor megharapja őket egy másik vámpír. Nappal a vámpírok a szükségletei gyorsabban romlanak és ebbe bele tudnak halni. Vámpíroknak is van néhány a sajátos tulajdonságuk. 'Nyakharapás' után vámpírrá fog válni az a sim, amelyiket megprahapja egy vámpír(bővebb info erről a Vámpír létrehozása modulban.), a vámpírok denevér alakban tudnak repülni. Nem tudnak meghalni idős korban, sőt, ami azt illeti, meg sem öregendek.
Robotok (Szervók)
A Megnyitottunk, vár az üzlet! kiegészítőben találhatóak meg. A robotokat simek tudják elkészíteni azáltal, hogy vásárolnak egy'Robotépítő munkapadot' és persze kell hozzá némi jártasság (arany Robotépítő pedál-medál) is. A robotoknak különleges szükségleteik vannak. A szervók házimunkát végeznek maguktól is. A robotok nem öregednek és így nem is halhatnak meg idős korban.
Vérfarkasok
A Házi Kedvenc kiegészítőben találhatóak meg. A simek akkor változnak át farkasemberré, amikor a falkavezér megharapja őket. Ezeknek a farkasoknak izzó szemük van, ami által elég könnyen azonosíthatóak , hogy simed ki tudja építeni a szükséges kapcsolatot a farkasokkal. Akárcsak a zombikank, nekik is van egy egyedülálló sétájuk, ami gyorsabb, mint az egyszerű állatoké. A vérfarkasok öregszenek, és szaporodni is tudnak.
Virágsimek
Az Évszakok kiegészítőben találhatóak meg. A simek akkor álnak virágsimmé, amikor túl sokat permetezik a növényeket. A virágsimeköregednek de csak tipegő, felnőtt és öreg életszakaszaik vannak. A növénysimeknek egyedülálló szükségleteik vannak: Napfény, Víz és Szeretet. A virágsimek, amikor átváltoznak, kapnak egy arany kertész pedál-medált. A tipegők szintén kapnak egy arany kertész pedál-medált, amikor felnőtté válnak. A virágsimek ki tudják bocsátani a boldogság spóráit , ami javítja a közeli simek hangulatát. A virágsimek meg tudnak halni idős korukban.
Dzsinnek
A Szabadidő kiegészítőben találhatóak meg. Ha szerencséd van, a javasasszonytól kapsz egy lámpást. Simed ezt megdörzsölve előidéz egy dzsinnt. A Dzsinn bemutatkozik, és elmondja, hogy hármat kívánhatsz azokból a lehetőségekből, amelyeket kínál.
Boszorkányok
A Nagyvárosi Élet kiegészítőben találhatóak meg. A simek akkor tudnak boszokánnyá/varázslóvá válni, amikor